dimecres, 29 d’abril del 2009

Trasplantant el Mini Retusa

Veient que ja som a les portes de Maig i amb el clima que tenim aquí a la Mediterrània m'he decidit a trasplantar un dels meus ficus, en concret un retusa petitó que me'l va "cagar el Tió" per Nadal


Es el típic de centre comercial sense una forma definida, bàsicament es un pal punxat en un substrat de mala qualitat, o sigui que a veure si a partir d'ara pot disfrutar d'una vida millor...


Lo primer que l'hi he fet es un defoliat total, això em permet veure millor l'estructura de les branques per després decidir quines es poden i quines s'enfilferren


Després de mirar-lo una estona i acabar de decidir el disseny, s'han podat les branques que no m'interessaven, s'han polit un parell de monyons molt lletjos que tenia i s'ha enfilferrat les branques principals.


Després s'ha trasplantat a un test d'entrenament força gran, ja que m'interessa que faci un bon pa d'arrels, s'ha canviat l'angle de plantat ja que l'estil "escombra" que tenia l'arbre no m'acabava de convèncer, la idea es entrenar-lo en un estil vertical informal (moyogi), la mescla utilitzada es aproximadament 50% akadama 30% volcànica i 20% torba, a la mescla l'hi he afegit una cullerada d'adob de banya de alliberació lenta, a veure que tal funciona.

Ara nomes falta que rebroti....

Fins aviat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada