dilluns, 20 d’abril del 2009

El Champi a la pelu...

L'any passat passejant per l'ikea vaig adquirir un ficus gingseng que em va fer gracia per la seva forma, de fet no crec que se'l pugui considerar un bonsai, ja que no te un tronc ben definit, però com a planta curiosa a mi m'agrada.



Al cap d'un parell de mesos de tenir-lo cap al mes de novembre vaig haver de fer un trasplantament d'urgència, ja que degut al test (que no tenia un bon drenatge) i al substrat (que acumulava massa aigua) me'n vaig adonar que estava podrint alguna arrel. Així que el vaig trasplantar a un test mes adequat i amb un substrat millor, des de llavors l'arbre ha respost molt be.


Ara que acabem de deixar enrrera l'hivern i com que aquest any no el trasplantaré, he aprofitat per fer-li una defoliació. Amb aquesta tècnica lo que vull aconseguir es augmentar la ramificació de l'arbre, unes fulles mes petites i endarrerir la brotació. La tècnica en si es molt senzilla, es treuen totes les fulles de la branca tallant-les pel pecíol, i s'escapça l'àpex. Així al seccionar el camí per on la branca continuaria creixent, es provoca que les gemmes latents que estan a l'aixella de les fulles despertin i formin noves branques.


Aprofitant que l'arbre no te fulles, com que es veu tota l'estructura de branques, he aprofitat per enfilferrar-lo, per així assegurar-me de que totes les fulles (quan surtin d'aquí un mes) els hi toqui el sol per igual i així l'arbre creixi mes sa, ja aniré posant fotos de la seva evolució.




Fins aviat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada